.


.

maandag 14 september 2009

Edison's last words













als kamillestenen geurend
hun laatste tonen prijsgeven

stellen wind en stof
in fijn verwaaide klanken
jou haar voor

als zij ons vertelt
van de dagen dat zij wachtte

wetend dat zij
nooit meer daar zou zijn

hoor ik opnieuw haar laatste woorden

‘Kun je niet nog wat blijven’

gefluisterd voor mij alleen
in die eindige leegte

heen gevlogen
voor eeuwig bij mij blijvend
in de lucht hangend

aangevaren
met de zuidenwind van de rivier

slaan golven als bitter welkom haar
en mijn gestrande zeelieden
overboord

het antwoord wordt nu pas
na zo veel later vrij
gegeven

als onweer flitst
en noordenwind mij fluit

"It's very beautiful over there.”
“ I see you over there."








28-08-09/13-09-09

1 opmerking:

  1. Mooi Yvonne! Dit geldt voor je laatste drie bijdragen. Ook ik miste je al een poosje en dan is het fijn om je weer te kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen