.


.

zaterdag 12 september 2009

Ik, mijn woorden en wat wijn
















Kwam eens in de zoveel tijd steeds die hunkering
maar bovendrijven. Na het eten, wijn gedronken,
kwam de zin.

Draaide een sjekkie. Luisterde.
Pen en papier paraat.

Ik, mijn woorden, de asbak en wat wijn.

Invallende duisternis aan een grote lege tafel.
Meer was niet nodig. Meer vroeg ik niet.
Wilde niemand om mij heen.

Wat schreef ik. Zo alleen.

Heb steeds gegeten, wijn gedronken.
Bovendrijvend komt vanavond weer die zin.

Ik luister.

Er is niemand om mij heen. Alles is uit.
Meer is niet nodig. Meer vraag ik niet.
Doe geen water bij de wijn.





2 opmerkingen:

  1. Dit vind ik leuk!
    "Bovendrijvend komt vanavond weer die zin" daar zou ik even naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ook nog niet helemaal tevreden eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen