.


.

zondag 20 september 2009

het wachten is op
























het wachten is op de eerste heipaal in de ochtend
die met volle kracht naar binnen wordt geramd
de grond in geboord
nee geen dubbelzinnigheden
alsjeblieft vraagt ze

het weer niet kunnen slapen maakt haar murw
het is haar bidden zonder eind
laat mijn woorden
in vruchtbare aarde vallen
alsjeblieft vraagt ze

wanneer de echo van het heien is verstomd
het dwingend bonken overgaat
in een geruisloos huilen
vangt haar nacht aan
alsjeblieft vraagt ze

het wachten is op











17,20-09-09




4 opmerkingen:

  1. Mooie beelden en krachtige metaforen, vooral als je het hardop leest. Toch vind ik het ook een moeilijk te begrijpen gedicht. Met een gedicht is het als met goede mop: je moet het direct begrijpen en je mag niet om uitleg vragen omdat je het gedicht dan ontkracht. Alleen vraag ik me af wie is de "ze" die vraagt en aan wie vraagt ze. Of kan het zo zijn dat het een tweespraak is van de schrijver zelf?

    verder: hoe heb jij de link in je blog op trouw erin gekregen? Puntje: hij werkt niet, vermoedelijk omdat er .nl staat i.p.v. .com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn ambigu, die 'man met de hamer' ;-)
    Ik ken dit.
    Maar dat wist je al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kan zo zijn Sagita...Dank voor het aandachtig lezen.
    Wb Trouw: gewoon intypen. En ik heb .nl inmiddels veranderd in .com. Was inderdaad een slordigheidje.
    Lili, ja, dat wist ik al. ;-)Goed je hier weer te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik heb het inmiddels onder de knie.

    BeantwoordenVerwijderen