.


.

zondag 7 juni 2009

Getwitter










Als ik zou twitteren
zou ik twitteren:

Met onbekende dichters in de kroeg. Poëziefestival.
Onverwacht op open podium. Met ‘Ja, ik wil’. Kicken!

Maar ik twitter niet.

Ik dicht:

Dichters zijn losers.
Ze zitten maar en praten maar.
Doen alsof ze luisteren naar al die anderen met hun megagrote ego’s.
Mijn glas is al even groot of groter en past niet tussen al die regels van de rest,
mijn regelgeving is van korte duur, ik geef een zin.

probeer u niet in mij vast te bijten

ik houd niet op glazuur
en ook niet van

de dofheid is mij mooi genoeg




9 opmerkingen:

  1. Mooi mooi! Derde mooi blijft uit omdat ik een beetje moeite heb met de regel 'Mijn glas' ev. Ligt het aan mij dat ik die niet begrijp?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had eerst gewoon staan 'Dat van mij' of 'Het mijne' of 'Mijn ego' of zoiets. (gedelete)

    Mijn glas is blijkbaar te cryptisch, pseudo-filosofisch gewauwel...zoals het een dichter betaamt die al een glas opheeft...;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En heel misschien haal ik de laatste regel ook nog wel weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee. Maar misschien 'dof is mij mooi genoeg'?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan zou het 'dof is mij al mooi genoeg' moeten zijn. Komt het glas nu wel binnen, of nog niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het glas komt alleen binnen omdat je in de proloog de kroeg noemt. Misschien iets meer als scène neerzetten?
    Grappig hoe je 'al' ertussen wilt, voor 't ritme, maar als mededeling komt het sterker over als het juist niet loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik houd niet op en van vind ik wat al te cryptisch, tenzij het een parodie is op dichtersgeneuzel, danis het wel weer leuk, maar moet het wat nadrukkelijker ironisch. Heb je daar nu iets voorgedragen of niet??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik heb me in een opwelling in de pauze voor het open podium aangemeld, een aardige mevrouw van de bieb bereid gevonden de p.c. op te starten om iets van mijn blog te kunnen printen en als allerlaatste die middag 'Ja, ik wil' voorgedragen. En het smaakte naar meer, meer meer!(Dat herken je vast). En ben daarna met alle onbekenden in de kroeg beland. Erg leuk en onverwacht. Het is en blijft een vreemd volkje, die 'schrijverts en dichterts' onder elkaar. En ach, ik ben natuurlijk zelf(ook) een (wannabe)dichter en neem mijzelf af en toe, voor de broodnodige relativering, graag een beetje op de hak. Het glas kwam bij jou wel binnen? En die laatste zin? Ben nog een beetje aan het puzzelen...objectieve blikken altijd welkom. (en dan doe ik uiteindelijk toch lekker wat ik zelf wil ;-))

    BeantwoordenVerwijderen